Stolt

Vet ni vad som gör mig glad? Alltså riktigt genuint innerligt glad? Jo, när man positiv respons från människor man respekterar.
    Alltså, förstå känslan när en person som man sett upp till under många många år, en person som man beundrar och respekterar, kommer fram till dig berättar hur mycket han uppskattar dig och ditt sätt att vara. Förstå den känslan. För mig betyder det i alla fall obeskrivligt mycket. Jag fylls av stolthet.
    Det finns en del personer i mitt liv som jag respekterar. En del finns här i närheten, en del är lite längre bort, och en del finns inte bland oss längre. Att få den positiva responsen från en person som man ser upp till - det ger mig väldigt mycket. Det ger mig kraft och självförtroende - men framförallt en oerhörd glädje.
     För en del människor betyder ord ingenting. För mig betyder det nästan allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0