Alla väntar på Ikväll

Alla gör sig i ordning för festligheter. Ute i hallen ekar Mors klackar. Fram och tillbaka, hela tiden. Klippkort framför spegeln. Sådan mor sådan son. Hon gör sig redo för att vara vackrast ikväll, och hon har redan lyckats.
     Far sig redo han med, fast inte i samma utsträckning. En fråga, "Duger det här?", och sedan kör han på det.
     Kent Agent och Marita har anlänt, med samma glans och glädje inför denna kväll som Mor och Far.
     Lillebror är uppspelt, som vanligt en lördagkväll. Han är glad, nervös, uppspelt och taggad på en och samma gång. Ikväll är det maskerad som gäller för honom.
     Det är endast jag som sitter still, utan planer och förhoppningar. När alla är på väg någonstans sitter jag still. Det känns absolut inte bra.
     Men någonstans är det väldigt givande att se dessa förberedelser. Det är fullt av liv och glädje, och jag rycks med i denna förväntansfulla stämning.
     Oavsett vad som händer är jag glad ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0