Goda saker

Det är höst nu - bara så att ni vet. Men regn gör mig ingenting. Kylan däremot, den är fasansfull!
    Annars har jag blivit en riktig motionär. Nu när bilen är paj och väntar på att bli lagad, och när det är punktering på cykeln, så har jag inget annat väl än att gå ut till jobbet vid Ulvesund. Det är en promenad på 20 minuter (exakt) - and I fucking love it!
    När man går där så finns det ingen andra att umgås med än sina egna tankar, och det är för tillfället väldigt upplyftande. Jag har väldigt mycket att säga till mig själv ska ni veta. Man kan säga att det är kreativa promenader. Jag funderar faktiskt på att fortsätta med att gå även när bilen är klar. "Hurtigbulle där!". Jag vet.

En annan sak...
    Jag läste i gårdagens Magazin24 om Café Sportbaren uppe på byn. Det verkar onekligen som att stället har fått ett lyft på sista tiden. Här har jag gått och trott att det bara är en massa alkisar, knarkare och mördare som sitter däruppe, så kändes det i alla fall förr när det var andra ägare - men efter att ha läst artikeln så verkar det vara fiket som jag alltid drömt om. Stället där alla möts. Kungsörs eget Central Perk! Where everybody knows your name.
    Man käka frulle, lunch, fika och till och med ta en bira. Jag vet, jag är antagligen världens mest korkade person som inte har insett det förräns nu - men herrejävlar det låter ju wunderbar!
    Det ska nog bli mitt ställe från och med nu. Det verkar som det. Det låter som det. Kan vi inte göra Café Sportbaren till stället där vi alla möts? Och om det redan är det - förlåt att jag är sen, är det okej om jag droppar förbi?

För övrigt är Pinnparken bredvid kyrkan det bästa som har hänt Kungsör på mycket mycket länge.
     Vi var där och lekte idag i 3-4 timmar, och jag kan se oändliga möjligheter för denna lekpark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0