Har sett de bästa moln

Idag skulle det bli första dagen på mitt nya liv - men det sket sig, så jag får ta nya tag imorgon. Känns som att jag sov en timme inatt, och det är mycket möjligt att jag gjorde det.
    Jag måste ha musik på när jag sover, antingen i stereon eller iPoden, och de gånger jag kör iPoden så kan det vara lite lurigt att somna. Jag har nämligen så mycket fantastisk musik och det brukar ge utryme till att sväva iväg i tankar och drömmar. Just inatt så ville tankarna aldrig gå och lägga sig.
    Men som sagt; bara att ta nya tag imorgon.
    För några år sedan var det någon (kommer inte ihåg vem, kan det ha varit Mr.Tequila?) som sa till mig: "Fan Jone, om du var lite biffigare så skulle du vara skitsexig". Jag kom att tänka på det inatt, och jag tänkte...varför inte testa?
    Jag ska bli en morgonmänniska utan dess like. En kort promenad i gryningen, följt av aktiviteter ute i förrådet, det är vad jag ska börja med. Man kan lätt avfärda det som löst snack, men det är faktiskt ett seriöst försök att börja på någonting nytt. Det känns som att det är en oundviklig del i att bli den jag helst av allt vill vara.

Idag var det annars måndag. Verkligen jättemåndag, på alla sätt och vis.
    Helgen då? Ja, ovanligt lugn - men ändå ganska händelserik. Egentligen hände ingenting, men dök det upp både det ena och andra att ta ställning till. Känslan igår kväll var att det var för mycket på en gång för att hantera, men idag känns det lite annorlunda.
    Jag skenar iväg ibland, ganska ofta, och de gånger jag inte kan se skillnad på dröm och verklighet så blir det problem för mig. Det är då jag gör illa mig.
    Men jag vet inte vad som är bäst; att leva i drömmen eller att se verkligheten? Det kanske behövs en balans någonstans mittemellan, vad vet jag?

Ikväll blir det väl Fotbollsgalan. Guldbollen till Zlatan, allt annat vore kalkon och pinsamt. Det är inte ens spännande. Fast jag hade hellre sett att den gick till Alexandersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0