Inte som jag ville

Jag har lurat mig själv för många gånger nu.
    Igår...alltså, det var ju trevligt på alla sätt och vis, och grymt anordnat var det också. Men jag hade byggt upp förväntningar som var omöjliga att infrias. Det blev egentligen ingenting av det hela. Jävligt synd och svårt att förklara.
    Jag tror J.B säger det bättre än mig.


"Och så blinkar det till.
Gröna, röda, gula ljus.
Du var på nålar när du kom.
Med ditt insmugglade rus.

Och så släcker dom ner, för en sista stilla chans.
Och allting svartnar i panik när du ser att alla redan har en dans.
Och allt är som förut.

Och så blinkar det till.
Och dom tänder alla ljus.
Du var ensam när du kom
och du är lika ensam nu.
Och så släcker dom ner alla gator alla hus.
Och när staden ligger tom inser du att det är så ditt liv ser ut.
Och allting är som förut."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0