Jämmer och elände

Jag vet inte om jag skrivit en rad om svininfluensan än, men den börjar bli påtaglig.
     Hittills har det varit någonting som man läst om i tidningen och hört om på TV, och man tänker "Jaja...". Men nu...ja, någonting är i görningen här i KAK-trakten. Först insjuknade nästan en hel avdelning på jobbet, och även fast jag inte hört någonting om svininfluensa så är det lite skumt. Samtidigt var halva personalstyrkan på Hagaskolan bort på grund av sjukdom, och på en skola i Köping var 50% av eleverna sjuka. Som om inte det var nog så fick jag även höra att 100 elever på Kung Karls skola i Kungsör hade insjuknat.
     Tillfällighet eller? Och vad är skillnaden mellan en vanlig influensa och svininfluensa?
     Jag vet inte om jag tänkt ta någon vaccinspruta, men efter det här så börjar man ju fundera. Men vad jag fått höra så får de som inte tillhör riskgrupper och bla bla bla vänta till v.3 nästa år. Då kanske det har blåst förbi? Eller är detta bara en droppe från ett helt hav som är på väg?
     Och på radion sa de att vinterkräksjukan var på väg för sitt årliga intåg.
     Heja!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Centralskolan Jone!!

2009-11-19 @ 01:32:41
Postat av: CJ

Från mig..

2009-11-19 @ 01:33:22
Postat av: Emma

Är väl typ bara o ställa sig i kö på vårdcentralen, dom får inte neka någon vaccin. Men behöver inte vänta tills man det som de är tänkt om man nu inte vill.

2009-11-19 @ 10:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0