Jone Bildoktorn

Okej, nu vet jag vad det är för fel på bilen. Det var inte hjullagret, det var inte bromsklossarna - det var inte ens lysrören. Lillebror och Far upptäckte det när de skulle ta en titt på bilen. Det tog två sekunder för dem att hitta felet. Det var...punktering.
    Fars reaktion löd "Amen va fan...", och sedan dräpte han till med ett "Om man inte ens känner att man har punktering när man kör bil då ska man inte ha körkort!". Lite väl hårt kan jag tycka.
    Jag har alltså kört runt med detta i två dagar, och visst har jag kännt att det vinglat och skrikit lite, men jag tänkte att "det är väl nåt skit i maskineriet". That's how I roll.
    Aja, skönt att vi hittat boven i dramat. Nu vet jag hur det känns att köra med ett punkterat däck.


Kommentarer
Postat av: #10

Du är ju för jäva skön killen:) hur i helvete kan man inte känna att man har punktering!!!! En står gåta för mig:)

2009-11-11 @ 21:06:00
Postat av: J

ja...men jag tyckte faktiskt att det var lite konstigt att bilen drog åt ett visst håll hela tiden :)

2009-11-11 @ 22:13:22
Postat av: viktoria

Haha fy fasiken Jonatan, den var bra.. Jag måste bara fråga vart "lysrören" sitter på en bil??

2009-11-11 @ 23:18:42
URL: http://viktoriaj.blogg.se/
Postat av: J

ja de sitter väl där allting annat sitter :)

2009-11-11 @ 23:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0