Coolt att tända, dumt att röka

Jag tror att jag ska börja röka.
   Nää, det ska jag inte - men ibland önskade jag att jag hade ett paket cigaretter i fickan. Inte för att jag har något behov av det, men för att det ser så jävla coolt ut när man tänder en cigarett. I alla fall på vissa människor. Om man gör det rätt, typ som på bilden.
   Jag kan tänka mig att köpa cigaretter bara för att tända dem. Woody Allen röker i öppningsscenen av Manhattan, men bara för att han tycker att han ser så sexig ut med cigarett i handen. Dock tar han bara munbloss, för annars får man lungcancer. Det är kanske en idé.
    Nej. Jag är glad för att jag inte röker. Att röka är nog det dummaste egna beslutet en människa kan ta. Och det luktar verkligen skit. Och sedan är det inte hälsosamt - visste ni det? Det är faktiskt jättefarligt. Samma sak med snusning. Så det så!
    Men jävlar vad vackert det är att tända en cigarett.


HN4188-001, Joseph McKeown /Hulton Archive


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0