Dagens göteborgare

"Och jag gick ner mig på klubben på Magasinsgatan
där jag drog mig själv för dig i smutsen och folk log åt mig bakom ryggen.
"Titta på den där clownen, han är alltid sådär".
Och du - så vacker att Sinatra skulle ha fallit vid dina fötter.

Jag tänker aldrig på dig.
Bara ikväll.

Hör av dig nån gång.
Vet du inte, ett sprucket hjärta är ett sorgligt sätt att starta nånting nytt.
Så många platser lever inte mer
nu går jag bara förbi där jag försökte få dig att le.

Och alla nätterna på Åvägen
vi höll oss kvar till gryningen.
Jag har aldrig skrattat så länge.
Och jag önskar att jag inte blev kär i dig.
Och jag önskar att jag blev mer kär i dig.

Jag tänker aldrig på dig.
Men bara ikväll."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0