Två glada ting

1. En 2-åring på dagis har sagt mitt namn hemma hos sig. Det var tydligen det femte namnet som hon har sagt i livet, och tydligen så har hon inte ens lärt sig säga sin storasysters namn än. Men mitt kan hon!
    Det gjorde mig oerhört glad och stolt.

2. Jag har träffat världens djupaste basröst. Faktum är att jag träffar honom så gott som varje dag. Det är helt otroligt, någon djupare och mörkare och grövre röst har jag aldrig varit med om. Inte ens på tv eller film. Det är hundra gånger värre än de där mörka rösterna i trailers och det låter liksom förvrängt. För att ta ett exempel så blir ordet "Ja" till ett mörkt "O" när han öppnar munnen.
     Jag finner detta oerhört lustigt, och jag får bita mig själv i tungan varje gång för att inte börja fnissa hysteriskt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0