För kung och fosterland

Danmark-Sverige ikväll. VM-kval. Vinna eller försvinna. Hej hej VM (nästan) eller hej svejs VM (nästan). Vilken jävla match!
    Zlatan är i målform. Bra det. Henkes rutin kommer att behövas. Vet inte hur jag känner inför Elmander, även fast jag spytt galla över hans förmåga att missa målet så gjorde han ändå en grym match på Parken senast i EM-kvalet. Danskarna vill inte se honom på planen, men jag vet inte - jag undrar om de inte kör en rövare. Det är klart att de vill ha en målsumpare i motståndarlaget. Äh. Anders Svensson är i alla fall bäst.
    Men jag är orolig. Inte för att Sverige skulle vara i dålig form eller att danskjävlarna skulle vara i bra form - men det är inställningen som oroar. Sverige ska "äga Parken", säger man. Jag tycker inte om den kaxiga inställningen. Självklart vill och hoppas jag att det ska bli så, men Sverige har aldrig varit bra på att vara kaxiga. Vi ska smyga, ducka, le, bocka och vara ödmjuka - det är då vi äger och det är då vi vinner. När man på förhand bröstar upp sig så brukar man alltid få stå där med rumpan bar. Det är jag väldigt orolig för.
     Nej, hujedamej - det blir nog en match utan dess like. Och kanske även en liknande förfest. Utan dess like. Jag hoppas det. Det blir nog en grym kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0