Kap. "Det gör mig sjuk" 3/5

"Det går lättare att andas. Hårda tider verkar vara över nu. Du är en film i mitt huvud. Nu arkiverar jag dig. Men bra filmer glöms aldrig och en dag så plockar jag kanske fram dig igen.
    Jag dricker dig älskbar, du blir en berusad lögn. Hur många fulla glas är jag i dina ögon? Jag skriker en viskning, är du färdig med det här och är jag redo att ta farväl? Det finns så mycket att besegra, och det kanske är bäst att börja här hemma.
    Men precis som fjärilen vid fönstret längtar ut så längtar jag bort. På teven visar de repriser, och varje dag börjar kännas så. När allt står stilla, färglöst och omotiverat.
    Och precis som Lennon sjunger "Jag ser dig hellre död än med någon annan" så är jag fortfarande i obalans med hjärtat. Jag spelar blindbock med kartan, snart får någon stad veta hur jag slutar.
    Jag spelar munspel för hundar, och ingen av dem frågar hur jag mår. Därför går jag till vildkatterna. Jag vill vara som dem, ensam och inte bry mig om någon.
    Drottninggatan är smutsig nu. Längtan bor i mina steg."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0