Missförstå mig rätt

...alltså, det är inte som så att jag har någonting emot Foppa. Tvärtom. Jag har stor respekt för karln och känner en enorm sympati för honom. Precis som alla andra i detta avlånga land så vill och hoppas jag att han kommer tillbaka på riktigt igen. Inte så mycket för Sveriges skull som för hans egen skull. Han är värd det. Att sluta på det här sättet skulle inte vara värdigt en spelare och människa som Foppa.
    Det jag gillar hos honom mest, förutom hans egenskaper på isen, är att han är så ödmjuk. Om någon säger till honom "Du är bäst i världen" så vrider han sig och svarar "Nää men inte är väl lilla jag så märkvärdig...", och om någon säger "Vilket otroligt mål du gjorde idag" så svarar han blygsamt "Äsch vaddå, jag hade bara tur att stå rätt och peta in en retur". Det finns nog ingen som ville den mannen något ont. I alla fall utanför ishockeybanan. Att han kan vara ett svin på banan är väl en annan femma. Han ger och han tar - och jävlar vad han har fått tagit under åren. Alltid utan att gnälla.
     Så jag ogillar inte Foppa, det är en stor spelare och verkar även vara en stor människa. Han har bara aldrig varit en favorit för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0