Om Sverige

Sverige, ja. Jag sa ju det. Jag sa ju att jag var orolig. Vi skulle "äga Parken". Ja, det gick ju åt helvete med den saken.
    Jag vet inte om jag insåg vidden av matchen inför. Jag förstod nog inte hur stor betydelse den hade. Visst, det hade pratas om "ödesmatch" och "VM eller inte VM" i media under veckan - men det gick nog aldrig in. Kanske för att man är så van vid att Sverige alltid kvalificerar sig till mästerskapen på ett eller annat sätt, om det är så är på grund av en fylleskandal eller ett mål i 94:e spelminuten. Sverige klarar sig alltid, och det skulle de självklart göra nu också.
    Men en mästerskapskvalificering är aldrig givet, det vet jag nu. Nästa år är det VM i Sydafrika och då är Sverige inte med. Det är svårt att tänka på det. Det känns lite overkligt. Inte sedan Frankrike-VM 1998 har det hänt. Då var man van vid att Sverige ALDRIG gick till mästerskap, efter att de även missat att gå till EM i England 1996.
    Men nu... Sverige är alltid med i VM och EM! Fast inte nästa år. Är det sant?
    Ja, jag var ju orolig. Jag tycker inte om när man är kaxig inför sådana här saker. Det går alltid åt helvete. Det är inte vår stil, och det fick vi ju äta upp igår.
    Men var bollen verkligen ute? Båda gångerna? Nää, inte då. Väl?
    Blir det något mer VM för Zlatan? Hej då Henke, siste man ut från bronslaget 1994, och tack för allt. Hej då Anders Svensson? Snälla fortsätt! Hej då Mellberg? Snälla fortsätt! Hej och välkommen Sebastian Larsson, Viktor Elm, Mattias Bjärsmyr, Marcus Berg, Dusan Djuric, Pontus Wernblom, Mikael Lustig? Tjae, varför inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0