Vart är världen på väg?




Vad är det som har hänt i godisvärlden? Priserna har ju tokhöjts. Jag menar verkligen TOKHÖJTS!
    Drai helvete pjäxa, nu får man ju betala en förmögenhet för en liten näve med plockgodis. Den här lilla pyttepåsen på bilden kostade mig 26:50 svenska riksdaler. Ska det vara så? Va? Va? Ska det vara så? SKA-DET-VARA-SÅ?
    Okej om någon affär höjer någon krona - men nu har ju alla gått samma i någon slags gemensam sammansvärjning. Mitt stammishak Habibi livs chockhöjde till 7:90/hg, Carinas kiosk som tidigare varit billigast i stan på 5:90/hg tar numera också 7:90/hg, och OK/Q8 är värst med sina 8:90/hg.
     Självklart är det bara till OK/Q8 man kan åka om man blir sugen på lite sött efter klockan nio på kvällen, som ikväll, och då jävlar får man ta fram stora börsen. Hur mycket de tar på Konsum och Torghallen vet jag inte, men den här lokala sammansvärjningen inkluderar säkerligen även dem.
      Skandal, säger jag. Skandal! För mig är det lugnt, jag köper inte så ofta godis, men jag tänker på andra. Jag tänker på Kaggen. Hur ska det gå för honom? Är det ingen som tänker på Kaggen?


Kommentarer
Postat av: CJ

Jævlar vad billigt...

2009-10-02 @ 12:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0