Det blev en poäng

Jaha ja, så var den matchen över. 1-1 blev det, efter att Lingen dunkat in ledningen varpå Sunne kvitterade med ungefär 20 minuter kvar att spela.
    Matchen var ungefär som de flesta under säsongen. Vi hade större delen av spelet och skapade mycket målchanser utan att kunna förvalta dem i mål. Tord var en ribbträff ifrån att sätta 2-1. Kosar var snubblande nära att peta in 2-1. Marcelo, Berga, Juha, Lingen...ja, vi hade verkligen bud på 2-1. Men det ville sig inte, som så många gånger förr.
    Kaggen fick stå för första gången i år, och gjorde det bra. En kanonräddning på en frispark i slutet av matchen räddade poängen för oss.
    Jag spelade vänsterback och blandade väl och gav. Första var helt okej, men andra halvlek slog jag bort lite för mycket bollar. Sedan drog jag på mig en tredje varning i första halvlek vilket gör att jag är avstängd i den sista omgången. Jävligt tråkigt. Det var ett riktigt "Håkan Mild-ingripande" ifrån min sida. Jag fick bollen, tänkte att jag snabbt skulle avancera framåt i planen, fick en bedrövlig första touch som gjorde att bollen gick mot en motståndare som kom framrusandes, och i ren desperation körde jag över honom som en galen traktor.
    Solklart gult kort. En klassisk "idiot-varning" a'la Jonatan Björklund. Det var dum dum dumt. Nu blir det b-laget för mig imorgon mot Köping. Jovars...

Ikväll vete fan. Vi börjar väl hemma hos Kaggen så får vi väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0