Ännu en oskuld att bocka av

Idag har jag kört med släpkärra för första gången i mitt liv, då jag hämtade några brädor ute vid Himmelsberga såg som skulle till dagiset . Det gick bra - ända tills jag skulle backa. Då gick det åt helvete. Men hur fan ska jag kunna veta att när man backar så måste man backa spegelvänt för att få kärran dit man vill? Det kan man inte veta, det måste man uppleva. "BRRRRRVUMGF" lät det ungefär när bilen och kärran formade sig till ett V.
    Olle Hult bara skakade på huvudet och såg inte så nöjd ut. Han gestikulerade med händerna en båge för att visa att jag skulle åka runt hela skiten istället för att backa, och det gjorde jag så gärna.
     Eller när jag tänker efter så var det endast att köra rakt fram som gick bra. Först visste jag inte hur jag skulle koppla på kärran på bilen, så jag satte på den lite halvdant och körde iväg. När jag sedan kom fram så kom Olle Hult fram och sa "Jasså...du är ute och övningskör med släpkärra ser jag". Jag hade tydligen inte kopplat ihop någon bromsgrejs från släpet till bilen, och sedan var det någon dragvajjer eller vad fan det hette som jag inte hade kopplat på utifall kärran skulle lossna ifrån bilen. Ja, sådana där småsaker var det.
     Men - när jag skulle backa andra gången så var jag kung. Jag lirkade och svängde världsvant på en mycket liten yta och fick fanskapet precis dit jag ville - till de andra fröknarnas stora jubel. Då kände jag mig grymt manlig. Sedan spottade jag ut snuset, la av en brakare, tog en klunk brännvin från pluntan och burnade därifrån med ett skrik.

Men nu ska jag in till Köping och kolla på b-laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0