Inte lätt för oss

Jag vill ta död på ett envist rykte. Det började med att någon kom fram och frågade, sedan en till, och en till - och en till. Nej, jag har inte börjat plugga!
    Hela tiden samma fråga. "Jag hörde att du börjat plugga". Då svarar jag "Jasså, det visste jag inte om?" - och så blir det pinsam tystnad. Jag förstår inte varifrån detta rykte kommer? Lämna mig bara ifred! Jag vet att jag är känd i Kungsör och folk pekar och visslar och tisslar och tasslar när jag går förbi - men snälla, låt mig vara. Man är påpassad hela tiden, "Gör det", "Gör det", "Säg det där", "Kom hit", men fan alltså - jag behöver min privacy.
    Ja, det är jobbigt med allt snack och alla rykten som går. Det är bara att le och se glad ut, och gå vidare.

Kommentarer
Postat av: CJ

Så.. vad har du børjat plugga før något?

2009-09-22 @ 11:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0