Fler citat

"Det var då en jävla uppkäftig en!", "Fans helvete!", "Stå inte bara där som ett mähä, ta lite initiativ!" och "Ja...det var på fisens mosse!".

Nu kan man ju tycka att det låter som en riktig surgubbe, men om man känner Far så som jag känner honom så skrattar man bara. 
    För honom ska gå fort, problemfritt och bli bra - annars är det åt helvete.
    En annan grej jag kom att tänka på; Far är väldigt noggrann, eller "överdrivet petig" som han själv uttryckte det. Det är för att han vill att det ska bli "snyggt". Denna, vad ska man kalla det, "egenskap" har även präglat mig genom åren. För är det någonting jag lärt mig av Far så är det att om man ska göra någonting så ska man göra det ordentligt. Det sa han nämligen alltid till mig när jag var yngre. Han sa "Jonatan, en sak ska du lära dig. Om du gör någonting så ska du göra det ordentligt. Det har du alltid igen senare".
     Den här tesen har jag senare kommit att leva efter. Som i skolan, även fast jag avskydde vissa ämnen så strävade jag hela tiden efter att göra dem ordentligt. Jag kanske inte lärde mig så mycket under tiden, men jag fick ett bra betyg i slutändan. Det enda jag helt struntade i var matten. Där hade jag liksom ingenting att hämta.
     Så nu vet ni varför jag kanske är så petig och noggrann i de saker jag gör. Som att klippa en film eller att spela in en partyplatta, till exempel. Allt måste vara perfekt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag lever efter samma symptom. allt måste vara perfekt

2009-09-14 @ 20:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0