Hej hej helgen

Det var rena rama migrationsverket igår kväll hemma vid middagsbordet. Det var en bulgar, en chilenare, tre brassar, en Ljung och en Roos. Två stora plåtar med lasagne försvann som vatten i Sahara. Och på det blev det glass och toscakaka. Men då började det grymtas "Meät i magen" ifrån brassehörnan.
     När glassen serverades kom Far dragandes med en burk hjortronsylt, och han var väldigt noga med att Mr.Salsa skulle förklara för brassarna att det handlade om en svensk specialité. Han ville väldigt gärna få fram att det rörde sig om "skogens guld" och att det var "handplockat" från sumpmarkerna i Norrlands skogar. Stackars Mr.Salsa blev alldeles åksjuk av alla förklaringar och översättningar han skulle få till.
     Själv tycker jag att det blev lite för upphypat. Hjortronsylt, liksom. Smakar ju bara...sylt.
     Men kvällens roligaste stod Roos för. Toscakakan hade ju mandel på topppen, och då fick Roos för sig att förklara för Bulgaren att "In Sweden we have something called halsmandlar", varpå han med allvarlig blick pekade på halsen. Bulgaren höjde på ögonbrynet och svarade "Okey...only in Sweden?".
     Stort skratt.

Annars har jag jobbat klart för idag. Jävlar vad kallt det var på förmiddagen! Huvtröja was a bad choice. Men det blev bättre fram mot eftermiddagen, då var det nästan shorts-och-t-shirt-läge.
      Nu ska jag nog ta och duscha bort all koda, småflugor, svininfluensa, snor och sand från min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0