Kap. "The one" 1/4

"Har du någonsin smekt en kind som är så len och mjuk att du varit rädd att ha sönder den?
     Det har jag gjort.
     Har du någonsin kysst någon och tänkt "Nu vet jag vad mina läppar är till för"?
     Det har jag gjort.
     Har du någonsin känt en kvinnas doft och önskat att du kunde stoppa ner den i en liten ask och plocka fram den när du vill falla in i trans?
     Det har jag gjort.
     Hennes skratt var så innerligt att jag förbannade mig själv för att jag inte var roligare. Hennes leende var ett konstverk som det inte gick att sätta ett pris på, för så mycket pengar finns det inte i världen. Hennes framtoning skulle kunna lösa all världens konflikter, och hennes själva uppenbarelse skulle få de mest envisa tvivlarna att börja tro på mirakel.
     Hennes hud var så varm att om hon la armen runt Jorden så skulle hon värma alla frusna själar. Hennes ögon var så vackra och kristallklara att om hon var en affischpelare över världen så skulle alla bilar stanna av häpnad, och om allt ljus försvann så skulle de lysa upp hela jordklotet.
     Hennes hjärta var så stort att alla skulle få plats. De våldtagna, de överblivna, de misstrodda och de övergivna. Hennes hand skulle mata de hungriga och hennes röst skulle vagga de trötta till ro.
     Och när vinden drog igenom hennes hår så visade hon att änglar faktiskt finns.
     Hon var en sådan som förändrade min värld, och jag saknar henne så."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0