Lite gammalt mode...

I slutet på högstadiet var jag inne i en ganska "skitig" period. Jag lyssnade mycket på The Strokes och garagerock, och jag och Jocke Palm gick runt i sönderklippta jeans, kavajer och med vildvuxna kalufser över öronen. Vi var väldigt häftiga tyckte vi.
    Därför när det vankades lärarmiddag och skolavslutning så åkte jag in till second hand-butiken Brödet och fiskarna i Köping och köpte på mig en brungrön kritstrecksrandig kavaj som var alldeles för stor och en snorgrön skjorta. Till det hade jag vita loafers (tror jag), svarta kostymbyxor och en vit slips. Väldigt rock'n'roll tyckte jag. Väldigt ostiligt tyckte Mor. Men att bära en traditionell enfärgad kostym fanns inte på kartan för mig, och jag var helnöjd.
     Nu så här efteråt kan jag tycka att det var väldigt osexigt, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka om det. Det var lite rebelliskt, och jag kände mig som den coolaste katten på stan. Därför kan jag inte ångra mig. Det enda jag ångrar är min frisyr som...ja, den är inte okej. Snällt sagt.
     Stackars Louise Sätterman som fick sitta bredvid mig på lärarmiddagen. Hon hade väl hoppats på en stilig och ståtlig riddare till bordskavaljer, och så fick hon istället en liten skabbig bonnlurk med fräcka och opassande vitsar. Hon fick Pelle Röv, helt enkelt. Fast som jag ser det så fick hon en rockstar.

Jag har scannat in lite bilder från denna skolavslutning...




Här är jag och Kaggen. Jag är stencool, men titta på Kaggen. Han är verkligen sorglig. Och kolla frisyren! Oj oj oj...




Outfiten är ju odisktubalet vass, men som ni ser så är frippan inte den läckraste. Synd på en annars så klockren utstyrsel.




Vi igen. The best buds. Skönheten och Odjuret.




Sedan kom Fröken Blomberg förbi och förstörde vårt bromantiska ögonblick. Så typiskt.




Här är jag och Lillebror. Min lilla gullunge. Vill man inte bara nypa tag i hans fluffiga babykinder?




Och här är hela klassen. 9b, vilket gäng.


Sedan hittade jag lite bilder från våran avslutningsresa till Danmark. Tur att det finns bilder så man inte glömmer bort helt och hållet.



Här är Robin, Fröken Blomberg, Mr.Tequila, Seddan, Dale, Kaggen och Sandi.




Fröken Johansson tvingad (?) att vara med på bild, och charmtrollet Seddan posar glatt till vänster.




Här är gänget utanför ett matställe. Kaggen, Mr.Tequila, Dale, Oskar (är det väl i vit keps?), Phung Tran! (längst upp i mitten väl?), Mikaela, Henke och Fröken Blomberg.




Jag står framför en av mina stora idoler, Batman. Och i Fröken Blombergs tröja?




Här vet jag inte vad vi gör, men det ser ut som att jag ber (för visst är det jag?). Eller väntar vi på kinamat? Mycket märkligt.


Kommentarer
Postat av: Morgan

http://www.imdb.com/media/rm2810546432/tt1345836

2009-09-21 @ 22:31:20
Postat av: Viktoria

Klockrena bilder. Men Anna?? Det ser ut som om att "Anna" gått fel, hennes utseende talar mer för PRO:s årsmöte än skolavslutning i 9:an..=)

2009-09-21 @ 23:30:24
URL: http://viktoriaj.blogg.se/
Postat av: CJ

Fyfan vad klassikst, blir nästan tårögd när jag ser på bilderna. Vad små och oskyldiga vi var....

2009-09-22 @ 00:15:50
Postat av: magda

Vad i hela har Anna på sig? Är är det Eva Darzin??

2009-09-22 @ 13:06:44
URL: http://maggas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0