Och ÄNNU mer scannade bilder...

Jag kan inte få nog. Nu har jag rotat igenom ännu mer gamla bilder, och nu hittade jag till och med bilder som jag aldrig sett förut. Först kommer en genomgång av mina skolporträtt.




Här går jag i 1:a klass. Lite halvgay klädsel med den där västen, men posen ser ganska världsvan ut. Fast frippan är inte så mycket att hänga i julgranen. Godkänd.




Tredje klass. Fortfarande polotröja? What the fuck! Lite stelt leende, men uppsynen är ändå glad. En rakare kant på frippan. Njaa...tveksamt godkänd.




Sådär ja! Sexyboy! Eller lite mer putsad i alla fall. 5:e klass. En ganska laid back blick, kanske ett försk att se avslappnat cool ut, med ett halvdant leende. Ändå gillar jag det. Och nej, det är inte choklad jag har i mungipan, det blev så i scannern. En bra bild ändå.




Hepp! Här var det knepigt. Jag går i nian och ser väl lite trotsig ut. Storebrors 70-tals tröja gillar jag dock. Håret kanske är lite flottigt, vad vet jag, men jag är halvförtjust i längden. Fast vad fan gör jag med munnen? Godkänd med nöd och näppe.




Oh boy, stäng in alla barn, Läskiga Lennart är i farten. Men jag måste förklara... Det är från ettan i gymnasiet, och som den clown jag var så skulle jag spexa till det lite på fotograferingen. Därför avfyrade jag ett brett och överdrivet smile när fotografen sa "Le lite", och då passade den sluge jäveln på att ta bilden. Inte okej. Fast håret...nej, jag gillar inte det heller här. Icke godkänt.




Bilden från tvåan i gymnasiet är bättre men långt ifrån bra. Jag är ju en tuffing, som ni kan se på bilden, men det faller bara platt. Tråkigt är bara förnamnet. Sedan har jag en så kallad "kepsfrilla" som inte är så jättehet. Och så den lilla lilla smala pluttiga munnen. Nej, tamejfan, det är inte godkänt.




Men i trean blev det bra, som tur var. Ett glatt leende och en representabel frisyr. Kanske lite för glansig i håret, men va fan. I det här sammanhanget är det en mycket bra bild.




Det här är annars the picture of all pictures. Så nära perfekt man kan komma. Har ni sett en sötare unge någon gång? Nää, det har ni nog inte. Jag kan säga det. Jag var världens sötaste unge.




Den här måste vara min första lagbild. Måste vara 92-93? Vilket jävla gäng. Berntzen, Ekka, Påven, Jimmy Carlsson, Råbin Wallon, Christer Carlsson, jag, Kaggen (som ser ut som en dvärg med ett jättelikt huvud), Oscar Windahl och Far.
Den här bilden hade jag inte sett förut, så det var roligt. Jag är den enda med uppkavlade ärmar. Coolt.




Och här är en bild från femman. Mycket länge sedan jag såg. Men var är Mr.Tequila?




Precis som den här. Jag kommer inte ens ihåg att jag tagit denna bild. Vilken boyband frisyr jag har. Måste ha varit under min Backstreet boys-period.




Och den här bilden såg jag för första gången idag. Jag och Storebror. Tycker mycket om den blåa bakgrunden. Vilken färg! Och min frisyr är i det vassaste laget. Kapad lugg och långt på sidorna, oslagbart! Tänk att jag var en sådan medveten liten rocker redan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0