Så har man spelat färdigt för den här gången...

I alla fall i matchsammanhang. Vi mötte Köping idag med b-laget, fast egentligen var det Kolsvas a-lag vi mötte, och det slutade med en 5-3-förlust.
    Första halvleken var bedrövlig. Inte minst ifrån min sida. Vi fick 3-0 i baken innan Rostis petade in reduceringen. Sedan blev det lite bättre i början av den andra halvleken. Lite aggressivare, bättre fart och hungrigare. Vi gick upp till 3-2 genom Lingen, men därefter kontrade "Köping" in 4-2 och 5-2 innan Källe skruvade inte en frispark i slutet.
    Jag var tyvärr väldigt oinspirerad idag. Trött, sliten och frånvarande. Förkyld. Dålig. Jag var där men inte där. Det var lite tråkigt, och ganska pinsamt, fast så brukar det alltid bli för mig i slutet av säsongen. Jag är slutkörd efter att ha spelat fotboll sedan i början av januari. Jag skulle vilja säga att det är förståeligt, även om jag kunde ha gjort betydligt bättre ifrån mig idag.
    Nu återstår endast en match för a-laget och b-laget, men dem missar jag båda två på grund av avstängningar. Fick en horibel varning för hands i den första halvleken, som även ledde till straff, och det kändes...inte rätt. Dubbel bestraffning för något som inte ens var frispark. Eller var det så att jag tog den med handen? Jag vet inte. Minns inte. Tror inte det.
    Men en veckas träning återstår dock innan jag får vila mina små kyckligben. Sedan är nästan elva månaders sparkade av boll över. För den här gången.

Annars missade jag Man United mot City på grund av att jag dömde en pojklagsmatch. Det var inte med i planeringen. Jag hade missat det och blev påmind igår om att jag skulle dömma, och eftersom att ingen ville ta matchen (läs; Kaggen) så var det bara att bita i det sura.
     Jag kom precis när Bellamy kvitterade till 3-3. Vilken jävla bjudning av Ferdinand! Även stora pojkar kan. Den chippen såg ut som någonting som jag skulle kunna hitta på.
     Men sedan, som en skänk från ovan, hade domaren hittat över 6 minuters tilläggstid, och jävlar vad jag skrek när Owen tåade in 4-3. Men det var Mr.United, Ryan Giggs, mål. Vilken passning! Jag älskar honom. Det är min favorit i United. Världens näst bästa fotbollsspelare efter David Beckham.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0