Hej då...

Ja gårdagen blev ju en riktig skitdag. Det gick verkligen åt helvete.
    Usch, jag har verkligen ingen lust att ta det, men i korthet så var det väl så här: vi tog ledningen ganska omgående mot Ölme genom Lingen. Det var skönt. Sedan kort därefter tryckte Blondie Bubble Boy in tvåan - och då kändes ännu skönare. Men konstigt nog kände jag mig aldrig säker. Trots att vi rullade fint och skapade och fick två snabba mål så kände jag mig inte lugn.
    Sedan fick de in en reducering, och 10 minuter senare kom kvitteringen. Helt jävla otroligt! Med två snabba mål i inledningen så borde vi, måste vi, kunna "döda" matchen. Men det är inte våran säsong. Vi är inte tillräckligt smidiga.
    Sedan gjorde de 3-2 innan pausvilan, och då man hoppades att vi skulle kunna komma ut som ett nytt lag till den andra halvleken så dröjde det inte länge innan Ölme gjorde 4-2 - och det blev också slutresultatet. Vi hade mängder med chanser, men som så många gånger förr kunde vi inte sätta dit den. Inte ens när vi fick straff kunde vi göra mål. Det är för jävla sorgligt.
    Nu är det ett faktum, det blir division 4 för oss nästa säsong. Fast det hade det antagligen blivit ändå eftersom att IFK Örebro vann igår.
    Riktigt blytungt, men det var inte igår som vi åkte ur. Det var långt tidigare. Alla matcher som vi haft i våran ägo, men som vi slarvat bort i slutskedet. Alla matcher som vi inte kunnat punktera. Alla ledningar vi inte kunnat hålla. Och Juha sa någonting i bilen hem som jag inte tänkt på tidigare; vi tog bara 5 poäng på vårsäsongen.
    Själv blev jag utbytt efter 25 minuter. Jag var tydligen skadad, utan att jag visste om det. Visst jag hade lite känning i baksidan av låret, men det var ingenting som hindrade mig. Jag hade kunnat, och ville, spela vidare. Men när jag uppmärksammade om det så var det redan försent, bytet var redan annonserat. Så kan det också gå till.
    Nu vet jag inte vad som händer. Jag har...jag vet inte. Det känns inte...nej, vi får se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0