Min hemlighet

Och jag hör en fågel. Och var det inte du som jag önskade livet ur

tusentals mil härifrån, hemma i min egen bur?

Och jag ser en fjäril, och var det inte den

jag släppte ut för länge sen?

Det var då jag längtade ut, precis som en fjäril längtar ut genom fönstret.

Allt jag ville var bort, iväg från det cirkelformade mönstret.

Nu när jag är borta, vad finns då kvar?

Tog jag med mig skiten, eller är den allt jag har?

Jag har mina vänner, det är de enda jag känner.

Och nu kan jag inte känna dem längre.


Och det var så länge sen vi var små

men jag minns allting då.

Du var allt jag hade, och jag var ingenting

vi var som Arbogaån, vi bara flöt omkring.

Snart är vi så gamla

vi borde passa på medan vi är unga nog att ramla.

Snart är vi äldre, det här varar inte så länge till.

Men visste du att jag varar så länge du vill?

Hey, jag saknar dig.


Jag var nere i skiten, but I got up again.

Ja jag var uppe på fem.

Ingen skit kunde hålla mig nere tillräckligt länge för att jag skulle nå marken

eller bli som de andra som satt där i parken.

Nu har jag inga kullar kvar att längta bort över

för jag har sett allting, och det är inget jag behöver.

Livet är till för vinnare, men vi är alla förlorare om vartannat

och när jag tittar tillbaka hittar jag inget år där jag kunde ha stannat.

När jag tittar tillbaka ser jag bara stunder där jag famlat.

Minnen gör sig påminda om brasor, sprit och fyrverkerier

jag var lycklig då, men inte utan bryderier.

Jag var ängslig då, men så kom jag hit.

Nu kallar de mig granit.


Och jag saknar dig, du kära lilla maskros.

De kallar dig ogräs, men så fort du blommar ler vi. En första sommardos.

Och vad jag önskar, bara en enda gång

att vi fann varandra, som i en sommarsång.

Min kära fina vän, när ses vi igen?

Någon gång. För kom ihåg, when life is shit

du och jag, vi kommer att leva för evigt.

Är du nyfiken? Snälla stanna, gå inte. Jag har dig nu.

Jag kanske är långsam, jag kanske är blind. Men när allt kommer omkring så har det alltid varit du.

John säger: you've got to hide your love away

men den kommer alltid fram när jag tänker på dig.

Bara lite till, sen är jag där jag vill vara.

Och om stjärnorna vill mig väl så är din kärlek min att besvara.

Vad du än säger, hur fel jag än är

så kommer det alltid vara dig jag håller kär.


Om dina läppar och händer är allt jag har

så har jag inga önskningar i livet kvar.

Det är inte mycket, jag vet.

Men det är du.

Min hemlighet.


Kommentarer
Postat av: Inger

Jag har läst i din blogg,blir glad så fort jag ser att du skrivit något nytt.Och jag har tänkt många gånger att jag måste skicka en "kommentar" och tala om att det du skriver är verkligen bra, så nu gör jag det."Min hemlighet" gick rakt in i hjärtat så nu tog jag mod till mig och fixa ner några rader.

Hoppas att allt är bra med dig och att du hittar det du söker....

Och träffar du Anna så ge henne en BAMSEKRAM från mig.Förresten du får en du oxå,ha det bra och njut av livet,/Inger

2010-04-24 @ 17:06:25
Postat av: R

Bra där!!

2010-04-26 @ 08:18:28
Postat av: J

tack för de fina orden! det uppskattas väldigt mycket. och nästa gång jag träffar anna ska jag ge henne en bamsekram :)

2010-04-26 @ 09:53:49
Postat av: Morgan

Rim? Jaja, det funkar väl också:) När kommer du hem?

Miss Ya MoFo!

2010-04-26 @ 15:50:09
Postat av: viktoria

Så vackert så vackert. Ni saknas hemma i sverige... Puss

2010-04-27 @ 09:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0