Covers som är bättre än orginalen

Dags för en ny följetong här på bloggen, och här är historien bakom den:
     För ett tag sedan diskuterade jag och Stiffa så där livligt som vi alltid gör, och ämnet för våran diskussion var covers. Stiffa hävdade bestämt att det inte finns en enda cover i världen som är bättre än orginalet, och jag kontrade direkt med en låt. Okej, sa Stiffa, 1 låt på 1000 covers är bättre än orginalet - och jag högg ifrån och menade att det finns många covers som är bättre än orginalet. "Bevisa det!", skrek Stiffa så att saliven sprutade mig i ansiktet. Så det ska jag göra nu.
      Vi börjar med det mest självklara, och mest välkända, fallet - nämligen Leonard Cohen's Hallelujah som Jeff Buckley lyckas göra hästlängder bättre. Det var för övrigt den låten jag kontrade med direkt när Stiffa kom med sitt påstående.


Leonard Cohen:




Jeff Buckley:




Och jag vet att Vampyren skulle komma med invändningar här, så som en bonus kan jag kasta in den här också, för Vampyrens skull.


Kommentarer
Postat av: Morgan

Okej, men den här har jag gett dig rätt på redan...

2010-08-06 @ 18:49:05
Postat av: S

Helt riktigt!

2010-08-07 @ 04:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0