Ett annorlunda dödsfall

Några ord om det här som hände i bastu-VM då...
     Är det inte konstigt hur avtrubbad man har blivit? En person har ju faktiskt dött, och en ligger på sjukhus med riktigt jävla såriga brännskador - och det enda vi gör är att skratta åt det?!
      Det är ju tragikomik. Två sega och envisa gubbar, en ryss och en finne, sitter i 110-gradig värme och krigar. Jag kan tänka mig att det här handlar om så mycket mer än titeln som "världens bästa bastare", i alla fall för finnen. Jag kan tänka mig att för honom så var det liksom en form av revansch. "Okej, ni vann finska vinterkriget - men ni satana perkele inte komma här och tro att ni är bättre än oss på att basta!".
      Och ryssen dog ju, medan finnen ådrog sig svåra brännskador. Det är självfallet väldigt tragiskt, men en liten liten revansch.
       För övrigt kan jag inte förstå vitsen med att sitta längst i en lava-het bastu. Om det är ett bevis på manlighet så säger jag som Vargen sa igår: "Hellre kvinnlig och leva än manlig och dö i en bastu."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0