Lördag och fotboll

Ett skönt sätt att inleda en lördag på är att spela fotboll. Man kommer upp skapligt och får röra på sig - och sedan har man hela dagen framför sig.
    Lätt träning i förmiddags inför matchen mot Irsta imorgon. Det ska bli intressant eftersom att vi saknar en del viktiga spelare som Juha och Loke, som är avstängda, Berga, som är bortrest, och som tidigare nämnt Degan, som bröt foten mot Sala i onsdags. Men Marcelo är tillbaka, och även Rostis, och vi har ett så pass bra lag att vi ska kunna ge Irsta en riktig match. Allt handlar om vilja och inställning nu.
    Efter två matcher som vänsterback blir det högerbacken för mig imorgon. Det är som vanligt fast lite annorlunda. Jag är glad bara jag får spela, och jag har en personlig revansch att utkräva efter matchen mot Sala. Det ska bli riktigt roligt.

Men snart tänkte jag åka ner till Runevallen igen för att titta på när KBK's veteraner tar sig an juniorerna. Det ska bli kul att se de gamla lirarna som man hejade fram i KBK, och KSK, när man var liten palt och satt som boll-kalle på hemmamatcherna. Jag menar, det handlar ju om legender som Selander, Ari, Jonsson, Jari, Ruutu, Petersén (?), Bula och Solis.
    Jag tror de vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0