Skön söndag

Åååå vad skönt. Blev seger med 3-0 mot Gideonsberg och jag fick 90 minuter.
     Det var jävla konstigt alltså. Vi spelade ut dem så gott som totalt och skapade chanser i den första halvleken - men målen uteblev. Det blev förvisso ett, inprickat av Paulo, men det kunde ha varit 4-5 stycken.
     Till den andra tappade vi lite i början av halvleken, och även fast Gideonsberg trots det inte skapade så jävla mycket så blev det ändå lite småfarligt ett par gånger. Vi behövde helt klart ett mål till för att lugna ner det hela, och tillslut kom 2-0 genom Berga, och lite senare kunde han även nicka in 3-0 på en perfekt hörna ifrån Loke. Och så var det med det.
      Jag får väl ändå vara rätt så nöjd med min egen insats, tillslut. Jag började lite tveksamt, men jobbade upp mig något allteftersom. Försökte spela så enkelt som möjligt och så. Hyffsat nöjd är jag, men det finns mycket som kan bli bättre. Fick en jävla skitvarning också som jag inte ens orkade tjafsa emot om, men jag vet inte om det var domaren som var löjlig eller om det var jag som tacklade dumt. Domaren var annars klockren och den bästa vi haft på år och dagar.

Och åååå vad skönt att Man United spöade Chelsea med 3-1 i Community shield. Inte för att jag bryr mig nämnvärt om titeln, men det är alltid skönt och viktigt att spöa Chelsea, och jag har väl inte varit helt övertygad om Man Uniteds kapacitet så här veckorna innan allvaret drar igång. Men förhoppningsvis blir nya anfallaren Hernandez ett målskytt att räkna med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0