Sugen på Runevallen

Sista träningen ikväll inför lördagens hemmamatch mot Bäckby. Det har känts fruktansvärt sådär under veckan, det är som om jag har haft huvudet någon annanstans än på planen. Jag hatar det. Hatar att vara "sådär" i mitt agerande.
    Trots det känns det bra inför lördag. Jag ska starta som vänsterback, och jag är så jävla sugen på att spela inför hemmapublik igen på riktigt.
    Det är en sak med mig, som jag inte är så nöjd med, som ändå känns ganska bra - nämligen att jag är en matchmänniska. Självklart strävar jag efter att spela så bra som överhuvudtaget är möjligt på träning, men när det är match då växer jag ett par meter. Jag orkar springa mer, jag gör saker på ren reflex, jag är taggad (ibland övertaggad) och jag är som i ett med matchen.
    Varje match är som en urladdning, och det kanske inte är så konstigt att varje träning är så - då skulle man väl inte orka träna flera gånger i veckan. Äh, jag vet inte, men sån är jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0