Läger i Stora Sundby



Mina roomies Källe och Kaggmeister.




Mina två andra roomies, junisarna Emil och Filip, som med stor nyfikenhet studerar en bilga ifrån Slitz.




Mina nya darlings.














På kvällen körde vi femkamp, och lagen var indelade stugvis. Första grenen var pilkastning, och där gjorde vi hyffsat ifrån oss, förutom Kaggmaister som kastade pilarna i sopptunnan. Själv stod jag över denna gren, då vi var en för många i laget.




Andra grenen var luftgevärsskytte, och där gjorde mitt lag också bra ifrån sig, förutom jag som missade alla fyra skott. Det var för övrigt en prestation som bara jag och Gustavo lyckades med av alla skyttar.
     Här är det Roastmaster som skjuter, jävligt bra dessutom.






Tredje grenen var bollkastning i hink, vilket var svårare än det såg ut.




Fjärde grenen var stövelkastning bakom ryggen, och där lyckades inte mitt lag alls. Jag var grym och den enda som fick stöveln framåt. Kaggmeister däremot kastade sig själv i röven, Emil kastade stöveln en halvmil bakåt och Filip kastade stöveln en halvmil upp i luften. Fast på bilden är det Juha som kastar.




Femte grenen var en luring. Med ansiktet i en strut med ett litet hål i botten skulle man ta sig runt en bana med en fotboll, och det gick sådär för vissa. Här har Eros Ramazzotti tappat bort bollen...




Men tillslut hittade han den och kunde tillslut ta sig igenom banan och in i mål. Fast då hade det gått 3 minuter.
     Själv klarade jag av banan rekordsnabbt. Problemet var bara att jag råkade ta bort struten från ansiktet precis innan målgången, två gånger dessutom, vilket innebar 30 sekunders straffpålägg för mitt lag, vilket i sin tur innebar att mitt lag tappade ledningen och seger i femkampen. Jaja...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0