Årets låtar - Plats nr.4

Okej, Johnossi hamnade alltså på plats i listan över årets bästa låtar med sin dunderhit What's the point. De släppte pop/rock-dängan tidigt i år, och sedan ekade den konstant under våren och sommaren i såväl mina högtalare som på radion. Nu lyssnar jag inte så mycket på den, men den håller fortfarande och är en riktigt bra låt som jag föll för direkt när de spelade den för första gången på P3 Guld-galan för snart ett år sedan.
     Japp, plats nummer 4 då? Det är faktiskt Good Charlotte, lite oväntat, med sin smått episka Right where I belong. Jag lyssnar väl inte överdrivet mycket på Good Charlotte, men ibland är deras lättsmälta låtar ganska behagliga att vila öronen på. Detta är dock inte lättsmält - detta är vacker, mjuk och skön överkörning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0