Färdigjobbad

Steg upp strax efter klockan 5. Gjorde i ordning mig. Satte mig i bilen. Svinkallt ute. Åkte och öppnade på dagis. Inga barn kom. Satt ensam inne i lekrummet på en liten barnstol med en kaffe i handen och stirrade i tomma intet någon timme. Lyssnade på radio. Fick ett barn. Och 2 år senare sitter jag nu här.
     Men nu är jag färdigjobbad! Nu väntar julen och ett par veckors ledighet. Så gott!
     Igår kväll träffade jag Vampyren, som är hemma över julen, och idag ska jag, han och Stiffa åka in till Eskilstuna för att finslipa det sista, så att säga.
     Ja herregud, den här förmiddagen har varit så lång så ni anar inte. Tveklöst den längsta i världshistorien. Jag ljuger inte om jag säger att visaren endast flyttade sig framåt var tredje minut. Men - nu är jag ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0