Jag vet inte varför...men det går bra nu

Tänk att ett eller två små fröen kan göra sån skillnad. En barngrupp på nio kan vara så mycket jobbigare än en grupp på 18-20 stycken. Som idag - många barn, men väldigt lugnt och lekfullt.
     Kylan biter sig fast (ORDENTLIGT!) och idag fick vi ge vika och hålla oss inne hela dagen. Men det är mysigt det också, att ha det varmt och gött inne när det är kallt och jävligt ute.
     Jag gillar att jobba på vintern. Jag gillar att jobba på våren, sommaren och hösten också - men just nu, och alltid, gillar jag att jobba på vintern. Det är någonting väldigt härligt med att komma in från kylan, utbista ett "Oj oj oj..." eller "Huu vad kallt...", för att sedan sakta men säkert tina upp i värmen. Pyssla lite, äta nån pepparkaka eller lussebulle, dricka lite varmt, och bara ha det allmänt inomhusmysigt.
     När solen ligger på, då spelar det ingen roll hur kallt det är ute, är man bara rätt klädd så är det skönt ute. Ett par timmar räcker, sedan kan man bara ha det varmt och gött inomhus. Jag gillar det. Jag gillar att jobba på vintern.

Sedan blev det ett spinning-pass i Köping ikväll. Härligt jobbigt. Och på söndag är det cup i Eskilstuna.
     Jag är väl inget fan av inomhusfotboll, men det ska ändå bli roligt med lite hetluft igen. Matcher är alltid matcher och då vill man alltid vinna. Det ska bli kul som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0