Nedräkning

Alex Schulman kommer snart att släppa sin nya bok, och det är någonting som får mig att studsa lite okontrollerat upp och ner i soffan. Jag väntar och längtar så in-i-helvete. Jag tror...nej, jag är övertygad, om att den kommer att vara briljant. För det är oftast som så med Alex Schulman nu för tiden - det han gör, det är briljant.
     Ordet "briljant" måste man vara försiktig med. Det är lätt att det slentriananvänds och kastat iväg lite slött och omotiverat, och på så sätt tappar det i värde. När nåt är briljant, ja då är det fanimej kusligt bra, så där bra som man själv skulle vilja göra någonting. Detta ord får inte missbrukas, men jan jag tror att Alex Schulman kommer att leverera något av det grövsta.
     Jag tänker på titeln. Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. När jag läste det första gången så kunde jag inte riktigt bestämma mig om jag gillade det eller inte. Men jag tror att jag tycker att det är briljant.


Skärmavbild 2010-12-15 kl. 12.53.59.png


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0