Säg det, jag vet

"Jag vet hur fånigt det låter, men jag vet att du gråter.
Och fast jag vet att du är bäst, så är du den som tvivlar mest.
Ditt hjärta behöver inte tröst, det behöver bli sams med din inre röst.
Känsla och förnuft är inte alltid detsamma, fråga dom som inte vill vara ensamma.
Du har en bild av någonting du inte riktigt kan se, men det får dig att le.
För nåt finns där och väntar, och det blir klarare ju mer du längtar.
Glöm allt jag sa som jag inte menade, de rätta orden är ändå försenade.
När jag trodde att jag var säker på dig, blev du plötsligt alldeles för fin för mig.
Du kanske hittar någon bättre sen, och om vi ses igen låtsas inte om att jag var din vän.
Jag vet att jag aldrig tog den där chansen, och jag vet att jag aldrig fick den där dansen.
Våra stjärnor ställde sig aldrig på rad, och nu vill du vända blad.
Men kom hem, innan du åker, och säg som det är. Säg att det är ingen idé det här.
Säg att vi aldrig hade någonting, så jag vet att jag inte slarvade bort allting.
Säg att det bara är någonting vi hittat på. Säg det, så att jag kan låta dig gå."

Kommentarer
Postat av: V

You make me proud!

2010-12-28 @ 23:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0