Skön lill-lördag

Det är något visst med att kliva upp klockan fem på morgonen. Lite onaturligt och förbjudet. Lite dirty, sådär. Och, så här i efterhand, väldigt skönt. Jag tycker om att öppna på dagis. Man tar emot några trötta ungar, plockar lite med frukosten och får en lugn och skön start på dagen. B-E-A-utiful.
     Idag fick jag äran att ha hand om pepparkaksbakningen med barnen, vilket var mysigt. Dock var jag lite ringrostig. Första plåten blev det tjocka limpor av, och sista plåtan brände jag så inihelvete att brandkåren nästa fick komma dit. Men plåtarna däremellan blev suveränt bra.
     The rest of the day ska jag tillbringa uppe hos Mormor och Morfar, för att senare ikväll lunka iväg på träning i Sporthallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0