Superman

Underbara fredag! Inte bara för att det är fredag, utan för att det har varit en oerhört givande dag. Jag har fått vara kungen, the boss, the man in charge på jobbet. Inte officiellt, men herrejävlar inofficiellt.
     Ordinare personalen var ledig, på kurs och sjuka - så då fick man ro skeppet bland alla vikarier. Som jag älskar det. Ibland. Inte alltid. Men det är skönt att få spänna musklerna emellanåt och visa att man faktiskt jobbat på ett ställe (till och från) i 5 år.
     Sedan hade jag lite flyt också - men det ska man ju bara ha.
     Nä fy fan, så underbart att få styra och ställa lite. Inte för att jag har något dominansbehov, men det är skönt att få bevis på att man klarar av det. Att jag kan någonting. Att jag har läget under kontroll. Att jag tillför någonting. Att jag lärt mig någonting.

Nu återstår bara en fredagkväll, och det är ju inte helt fel någonstans. Kan bli lite pingis i Sporthallen med Grotta, för att sedan brumma in till Påven i E-tuna och gå ut och käka en bit mat, för att sedan boa in oss i lägenheten och ha det göttit.
     Låter asbra i mina öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0