Mitt 2010, del 5

Direkt efter Peace & love åkte jag upp till min idyll i Ångermanland - sommarstugan i Berghamn - tillsammans med Storebror Thomas, Brorson Erik, Miriam och Brorsdotter Freja. En alldeles underbar sommarvecka.




Berghamn. Stugan till höger är Storebror Thomas, som han totalrustat från ett ruckel till ett ståtligt hus. Invändigt är det mesta färdigt, nu återstår det att fixa med trädgård och veranda. Till vänster uppe på berget ligger Far och hans syskons stuga.




Här, närmare bestämt.




Husen ligger jävla fint med utsikt över viken. Bakom bergen och trädtopparna ligger Bottenhavet.




Jag älskar grusvägar. Det känns så gammalt och äkta, på nåt sätt. Lite Alla vi barn i Bullerbyn-känsla. Denna leder ner till hamnen.




Så fint, så fint, så fint.




Fiskebyn sett från båtbryggan.




En plats att falla för.




Eller?




Lilla söta fröken Freja.




Jag skulle behöva vara här oftare.




Jag och Brorson spexar lite.




Och lite till...




...medan Storebror jobbar.




Jag längtar redan nu till sommaren.




Yes indeed.




En fika uppe på berget...




...med Eva Faste, Farbror Rolf, Lasse och Solvei.




Och min sommar var inte slut här. Den fortsätter i bilder inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0