Om: Så mycket bättre

Sist ut att uppmärksammas i Så mycket bättre var Plura. Jag har kommit att tycka om honom väldigt mycket de senaste åren, så det här avsnittet hade jag sett fram emot väldigt mycket. Men det blev en liten liten besvikelse. Alltså, det var ett bra program - men jag hade hoppats på ett megakanonprogram. Det blev känslosamt och roligt, men...jag hade hoppats på lite mer. Kanske lite naivt.
     Di Leva gjorde stark comeback efter ett par veckor av mediokra tolkningar och levererade återigen kvällens bästa framförande när han tog sig an Eldkvarns låt Kungarna från Broadway. En grym låt som han gjorde härligt ösig.
     Näst bäst var Christer Sandelin, som avslutat starkt då han även förra veckan gjorde en grym September-tolkning. Sandelin körde Eldkvarns genombrottslåt Pojkar, pojkar, pojkar och gjorde den väldigt värdigt. Jag älskar hur han hela tiden spricker och sjunger magiskt falskt låten igenom. Kanske var Sandelin bäst ändå?
     Till min stora besvikelse så tolkade Petter den mästerliga låten Fulla för kärlekens skull, vilket innebar att han gjorde om den till oigenkännlighet. Riktigt tråkigt på en sådan magisk låt, den förtjänade ett bättre öde.
     Lasse Berghagen, som var så bra förra veckan, föll tillbaka till sitt vis-träsk genom att köra Somliga går med trasiga skor, som egentligen är en Cornelis Vreeswijk-låt men som Eldkvarn haft stora framgångar med som cover.
     När det var Lill-Babs tur så blev det rörande och sentimentalt, då hon tolkade Huvudet högt som är en låt om Pluras döda mamma. Mycket tårar kring den låten, som är en låt jag inte kan lyssna på då ämnet är alldeles för tungt och sorgligt för mig.
     Sist ut var September, som tolkade mästerverket Kärlekens tunga. Men tyvärr funkade den inte alls i disco-tappning. Den blev en mindre slakt, faktiskt, vilket är förbannat tråkigt. Jag hade hoppats att Di Leva skulle ha kört den, för då jävlar hade det blivit bra.
      Nu återstår bara ett program av det underbara Så mycket bättre, och jag vet inte riktigt hur det kommer att se ut eftersom att alla artisterna fått varsin dag. Men det verkade som att det blir lite duetter och annat kul, så det blir nog en bra avslutning.

Di Leva - Kungarna av Broadway, Petter - Fulla för kärlekens skull, Sandelin - POjkar, pojkar, pojkar, Berghagen - Somliga går med trasiga skor, lill-babs - huvudet högt, september - kärlekens tunga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0