Vill ta tillvara på denna tid

Vi är nu i början av slutet på julen. Den ultimata julveckan, med julafton som mål. Jag tänker njuta.
     Jag vet inte när julen börjar egentligen, men för mig så börjar den sakta men säkert på luciadagen - för att sedan toksluta på juldagen. Annandagen känns överflödig, och nyårsafton är någonting helt annat än jul. Men nu, den här sista veckan, så är det jul i sin allra renaste form. Jag tänker njuta.
     Det kommer förhoppningsvis vara hyffsat lugnt på dagis, jobbar fram till och med den 23:e, och dessförinnan har jag inte så mycket att stå i. Så gott som alla julklappar är köpta, sånär som på de klappar vi ska ha i julklappsleken, men det brukar inte vara så svårt att fixa dem. Jag ser fram emot en behaglig vecka.
     Vampyren kommer också hem ifrån Norge, liksom Studenten från Uppsala, så på juldagen blir det en fin återsamling av Riddarna, där Harrys hägrar på kvällskvisten.
      Jag ska verkligen försöka att njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0