Utkast: Feb. 2, 2010

Ikväll efter träningen åkte jag och Danskungen in till Eskilstuna och Mr.Tequila för att se Snabba cash på bio. Det var en bra film, helt klart, men boken är avsevärt mycket bättre.
     Det är väl alltid så med böcker som man tycker om, som sedan blir filmatiserade. De går ju inte att få med allt från boken i filmen, och därför saknar man vissa delar. Fast det är klart, hade jag först sett filmen och sedan läst boken så hade jag kanske tyckt att boken var seg?
     Äh, men rent objektivt så är det en bra film. Spännande (trots att man läst boken), välspelad, välregisserad och lagom rå.
     Har man läst boken så måste man nästan se filmen - bara för att, liksom. De bilder jag hade i huvudet medan jag läste boken stämde kanske inte till 100% överens med filmen, men det var tillräckligt nära för att känna att det handlade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0