De har gjort det igen

Musik kan verkligen ha kolossala makter. Det kan ge en energikick som ingenting annat är i närheten av. Man kan bli totalt överkörd, elektrisk, lycklig, uppumpad, ledsen, kär, förbannad eller bara helt euforisk.
     Jag är nog en blandning av allt det just nu. Jag är känslomässigt våldtagen, fast inte på det där dåliga sättet, ni vet, utan på ett sånt sätt att någonting gripit tag i mig och gett mig en sjuhelvetes åktur. En sån där åktur som man inte kan stanna eller hoppa av, det enda man kan göra är att hålla i sig, njuta, och hoppas att åkturen aldrig tar slut.
     Vilka enorma jävla krafter, alltså. Vilket rus. Jag är knäsvag, och ändå starkare än någonting annat just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0