Inte pogs som gäller längre...

Alltså, jag förstår mig inte på dagens ungdom. Häromdagen såg jag en youngster som gick och sög på en Spirello. Isglass - mitt i kalla vintern? Inga kläder hade han på sig heller, pojkvaskern.
     Och en annan grej som kidsen börjat med är någonting som kallas för The Game. Jag vet inte vad det går ut på eller vad det innebär - men titt som tätt ser jag bland ungdomarna hur någon plötsligt utropar "The Game! The Game", och eventuellt ska det då även delas ut ett knytnävsslag på armen (eller också var det bara för att påkalla uppmärksamhet om att någon´eller någonting är "The Game").
     Jag blir väldigt förvirrad över detta. Vad är The Game? Är jag The Game? Det känns nästan som det, för vid upprepade tillfällen när jag gått förbi en samling youngsters så är det någon som ropar "The Game!".
     Jag hänger inte med i ungdomarnas utveckling längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0