Lost in translation

Har ni hort historien om Jonatan Bjorklund? Den borjar ungefar sa har: "He's so fucking awesome it's almost unreal..."

Tank dig att borja dagen med en skal bacon (typ ett flak, alltsa), melon, ananas, vindruvor, grapefrukt, kanske nagra rostade mackor, farskpressad apelsinjuice och kaffe. Battre frukost gar inte att fa pa denna jord.
     Och sen Chang! Herre min kors - tack for denna dryck. Jag dricker Chang som vatten har nere, det finns liksom inget battre.

Och pa stranden idag traffade jag en snubbe fran Koping. Han hade tydligen gatt byggprogrammet pa Ullvi, sa han kande Anton Hult, Fredrik Pettersson och Jonte Berg bland annat. Jag kommer inte ihag vad han hette, men jag kande igen honom pa nagot satt. Blond, langharig och extremt sliten. Han hade varit i Thailand i 4 manader, och pa den tiden hade han varit nykter i sammanlagt 4 dagar. Med andra ord; han var ganska trott pa skiten.
      Hursomhelst, han jobbade pa Grabbarna Grus och ville salja biljetter till oss - men bade jag och Lillebror var ganska overtygade om att vi redan varit pa det stallet. Vi tror det.

Och...
    Det ar inte sa svart att fa sitt hjarta krossat pa en strand i Thailand nattetid. Vagorna, den fuktiga luften, stjarnorna, den exotiska miljon, pulsen fran en glodande stad, kanslan av att vara flera liv ifran hemma. Man ar oovervinnlig och kan gora vad som helst.
    Anda ser det likadant ut nar nagon vinkar farval har som pa vilken annan plats som helst i varlden.
    Jag ar inte ledsen, sarad eller kar - men om mitt hjarta var ett vykort over varldens mest perfekta och vackraste tillfalle sa skulle det vara rivet i tusen bitar.
    Det ar inte latt for oss som vill for mycket, men samtidigt kommer jag aldrig att noja mig med att vilja mindre.

Och idag sager vi grattis till Froken Blomberg som fyller 24 idag.
     24. Tank att vi blivit sa gamla. Men for egen del kanns det bara fruktansvart bra. Det ar idealaldern. Det har jag bestamt.
     Skit samma - stort grattis till Froken Blomberg!

Kommentarer
Postat av: modric

måste ta båten över till phi phi ett par dagar!

2010-02-24 @ 23:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0