Intryck och avtryck

Someone fucked me and woke me up in paradise.

Det ar ett overflod av ryssar har nere. De ar overallt. Fler an oss.
    Ryssar kan ofta vara ett drygt slakte, men de har ocksa sina fordelar.
    ...and her name was Olga.

Ibland tror jag att mitt liv ar en film, och ibland kanner jag mig som en biroll.
    Jag fick reda pa sanningen, och den var en enda stor logn.
    Ibland tror jag att jag fatt reda pa allt det dar man lar sig nar man dor. Ibland ar det svart att beskriva i ord att jag ar vilse och vantar pa gensvar.
    Jag har fatt reda pa vad som ar fel, och det ar inte att du hade ratt. Det ar nagonting med att ens innersta onskningar enbart halls tillbaka av en sjalv. Man kan gora nastan vad som helst, men bara om du tror det.

She said: Show me the world that's inside your head. Tell me your secrets of life and death, and your one regret. Because sometimes it comes with a shove, when you fall in love.

Det ar nar man vandrar mellan pojkar med mjolkfyllda brost och daligt malade svenska flaggor pa armarna som man inser hur fantastisk man ar. Det ar nar Svenne Banan haller hov som det blir som mest pinsamt, och det ar da jag bestamt havdar att jag inte alls ar svensk utan istallet ifran Island.

...och aven fast jag flugit till andra sidan jordklotet kan jag inte hjalpa att undra vad som finns pa andra sidan kullen.

Stranderna i Phuket blir aldrig Tylosand. Inte pa natten. Det ar samma stjarnor man ligger och tittar pa, men Tylosand blir det aldrig. Pa gott och ont.
     De skickar upp ballonger med ljus i upp i luften. De stiger fran marken ut i evigheten - och det ar en vacker forestallning att beskada. En simpel ljusshow som pa manga satt ar bedarande. Det ser sa fridfullt ut. Sedan somnar man for att orka leva nasta dag.

Ibland far jag kanslan av att jag aldrig kan atervanda hem. Ibland far jag kanslan av att jag ar hemma.
     Ibland far jag kanslan av att jag alskar for mycket. Ibland far jag kanslan av att jag aldrig kommer att fa alska.
     Ibland undrar jag om folk tycker att jag ar konstig som tanker och tycker sa mycket, men tanker jag att folk far tycka vad de vill. For det gor ju jag - jag tanker och tycker precis vad jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0