Framtida yrke?

Jag gör inte bara världens godaste pasta carbona, världens godaste pyttipanna och världens godaste pastasallad - jag är även bäst i världen på att korv, ägg, potatis och bacon.
    Jag orkar inte berätta om hur jag gör och vilka ingredienser jag använder, men jag kan säga att det inte är några konstigheter. Det här mästerverket slängde jag ihop på en kvart när jag kom hem från jobbet. Lite med vänsterhanden, sådär.






Jag har för övrigt kommit på att jag älskar mat. "Ha! Du som är så smal", säger ni. "Fuck you! Jag har hög ämnesomsättning", svarar jag.
    Nä men alltså, det är inte som så att jag älskar mat i den bemärkelsen att jag vräker i mig flera ton. Vad jag menar är att jag älskar att äta god mat. Okej, det låter dumt - men alltså...mat är fantastiskt när det är gott. Alltså inte sån mat man äter för att överleva, utan sån mat man äter bara för att det är gott. På restaurang och så. Nu måste ni väl ändå förstå vad jag menar?
    Jag skulle fanimej vilja bli matkritiker, eller en sån här som delar ut stjärnor till restauranger och betygsätter deras mat. Förstå vad härligt att glida runt mellan gourméköken och bara frossa i smaskigheter - och få betalt för det! Någonting att dricka, någonting att äta. Mmm, smack smack.

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, det tog säkert hela dagen att förbereda och planera din gourmemåltid? :P Själv fick man mvg i matlagning så vi kan ju starta eget =) haha

2010-01-22 @ 20:03:54
Postat av: Påven

Men vad falls? Hotsen är ju inte skivad och knaper stekt? Har min gode kamrat gått och blivit sjuk?

2010-01-22 @ 20:56:22
Postat av: J

närå, maten på bilen var inte riktigt den färdiga produkten, men slantarna fick de ge vika på grund av att de inte fick plats i pannan...knapriga korvslantar forever!!!

2010-01-22 @ 22:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0