Till slut...

Sådär ja! Då har äntligen Internet kommit tillbaka i mitt liv igen - bättre och snabbare än någonsin. Nu är jag ett med världen igen. Nu kommer det att hända grejer.
    Har inte hänt så mycket egentligen. Jag jobbade i onsdags, var på elitseriehockey i torsdags, och igår hade vi första utomhusträningen med fotbollen. Min lördag började för övrigt klockan 06.45, då jag var tvungen att pallra mig upp för att åka och hämta Janic och Donny (två nyförvärv) i Örebro eftersom att det inte gick några tåg som passade så att de skulle komma fram till träningen, som började halv tio, i tid. 
    Det gick bra, förutom att jag körde fel. Eller fel och fel, jag åkte gamla vägen. Jag hade ingen tanke på motorvägen så jag körde bara på mot Arboga och sedan igenom. Efter ett tag märkte jag att jag var ovanligt ensam på vägen. "Det är väl för att det är så tidigt på dagen", tänkte jag och körde vidare. Sedan började fundera "Hmm, brukar inte vägen till Örebro vara större och bredare? Och brukar det verkligen vara så här mycket skog så nära vägen?". Plötsligt uppenbarade sig motorvägen bredvid mig, med ett stängsel som hånfullt skärmade av oss från varandra. Där puttrade jag på i 50-70 km/h medan bilarna på motorvägen svischade förbi som rånare på flykt. Fast det är klart, 50 km/h körde jag aldrig. Eftersom att jag var ensam på vägen nästintill hela resan så burnade jag på rätt friskt. Inte ens skyltar med texten "Varning! Lekande barn" fick mig att sakta ner och istället flög jag över guppen i småbygderna i 100 km/h.
    Men det har varit ett riktigt pissig helg. Helt tvärdöd. Det har varit luft och tomma rum.
    Imorgon är jag ledig, och sedan väntar två veckors jobb på dagis. Så att...

Men här är en skön remix som Calle Kusin tipsade om förut. Riktigt bra.



Kommentarer
Postat av: fd#10

Inte alltid lätt att hitta till motorvägen:)men de är nog svårare och missa den...

2010-01-18 @ 18:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0