Ge mig min kvart i strålkastarljuset!

Jag kom att tänka på det där Andy Warhol sa en gång i tiden, att i framtiden så skulle alla människor få "15 minutes of fame".
     Jag undrar; när kommer mina 15 minuter i rampljuset? Eller har jag redan haft dem, och i så fall; när var det? Var det när jag och Stiffa gjorde våra tokhyllade program på TV KAK i gymnasiet? Eller var det när jag, Stiffa och Soldaten släppte våran kritikerrosade sommarplåga? Eller var det när jag frilansade på Bärsingen? Eller var det när jag som sjuåring var med på TV4 Mälardalen från en utställning på Kungsörs bibliotek, och på frågan om jag tyckte att mina kompisar också skulle komma och titta på utställningen svarade: "Ja det tycker jag. Det tycker jag verkligen."? I så fall var det inga 15 minutes of fame att hänga i julgranen.
     Nä, jag vill nog säga att jag fortfarande väntar på mina 15 minuter. Låt dem komma bara. Jag är redo.

Kommentarer
Postat av: modric´

15 minutes of fame = seinfeld

2010-07-28 @ 03:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0